Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74056281
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 3847 din data: 01-12-2011 pusa de MUSTEA VALERIA :
·  DEOARECE AM AVUT ACHITATA TAXA DE SALUBRIZARE PANA LA SFARSITUL ANULUI 2011, M-AM DUS LA DIRECTIA VENITURI,CAM.9 UNDE AM DEPUS O CERERE DE COMPENSARE PENTRU A TRANSFERA SUMA DE 62,5 LEI LA IMPOZIT TAXA AUTO CU NR.213903/30.08.2011 . TERMEN DE REZOLVARE 29.09.2011.IN DATA DE 30.08.2011 AM ACHITAT DIFERENTA 189,5 LEI PE CARE O DATORAM, DUPA CARE AFLU CA IN DATA DE 17.10.2011 AM PENALIZARI LA CEI 62,5 PLUS EXECUTARE SILITA IN VALOARE DE 5.75 LEI. PROBLEMA ESTE URMATOAREA ATATA TIMP CAT EU AM FOST CU PLATA LA ZI, IAR PERSONALUL ANGAJAT NU A AVUT TIMPUL NECESAR PT.A SE INCADRA SA-MI SOLUTIONEZE CEREREA DE CE EU TREBUIE SA SUPORT CHELTUIELILE DE EXECUTARE SILITA, DEOARECE D-VOASTRA ATI FOLOSIT BANII MEI, AM AVUT CALCULATA PENALIZARE PENTRU SUMA RESPECTIVA SI TOT EU TREBUIE SA SUPORT TAXA RESPECTIVA.MENTIONEZ CA M-AM ADRESAT INSTITUTIEI D-VOASTRA DAR RASPUNSUL A FOST CA SA ASTEPT SOLUTIA DE LA POLITIA ECONOMICA, DAR MA INTREB PESTE CATI ANI V-A AJUNGE SOLUTIA SAU ANUL VIITOR VOI FI OBLIGATA SA ACHIT O SUMA CARE NU IMI APARTINE?

Intrebarea nr. 3812 din data: 19-10-2011 pusa de BURUIAN VIOREL CRISTIAN :
·  Va rog sa-mi comunicati care este temeiul legal in baza caruia dumneavoastra ma obligati sa achit mai intai amenda administrata de CTP fata de alte taxe (chiria pentru apartament). Mentionez faptul ca procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. 571 din 19.05.2011 a fost contestat in instanta si face obiectul dosarului nr. 11234/55/2011, aflat in faza de recurs. In consecinta, pana la ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti, eu nu doresc sa achit aceasta amenda.

Intrebarea nr. 3791 din data: 30-09-2011 pusa de Frentiu Titus-Paul :
·  Cine imi poate explica cum s-a modificat impozitul pe autoturisme la persoane fizice in Arad pentru anul 2010 si cum s-a calculat de catre primarie ? Intreb aceasta deoarece nu imi este clar felul in care am platit aceasta taxa si nu mi se pare normal sa fie marita retroactiv , adica dupa ce ai platit deja o taxa sa mai ai de plata caci cineva acolo sus se trezeste sa scumpeasca din urma ceva ?! Va dau exemplul meu la taxa auto pe masina personala Opel Vectra 2,2 am avut impozit pe anul 2009 suma de 396 ron iar pentru anul 2010 mi-a venit sa platesc deja marit la 480 ron . Am platit primul semestru 238 ron iar pentru cel de-al doilea mi-a venit hartie de la primarie sa platesc 242 ron . Cand am achitat-o am aflat cu stupoare ca s-a modificat taxa si am platit 636,03 ron pe tot anul , adica 156 ,08 ron mai mult decat am primit in scris ca am de plata .Nimeni nu mi-a explicat de ce trebuie sa dau acea suma in plus , cred ca era normal sa primesc si pentru acei bani o notificare sau ceva ! Anul acesta 2011 s-a marit taxa auto din nou , eu am de plata 789,57 ron , adica dublul taxei de acum un an si ceva . Vi se pare normal asa ceva cand legea prevazuta in Ordonanta Guvernului nr. 36/2003 republicata , art. 72 , arata CLAR ca taxa se poate mari pana la 50 procente si nu peste 100 .Cred ca mai sunt si alti proprietari de masini care asteapta o rezolvare si clarificarea situatiei , va multumesc pentru timpul acordat , cu respect Titus Frentiu .

Intrebarea nr. 3788 din data: 28-09-2011 pusa de Caldare Dumitru :
·  Buna seara. Deoarece am platit salubritatea la inceputul anului pe intreg anul calendaristic si din luna august o platesc inca o data ca parte a cheltuielilor la asociatia de locatari, cum imi voi recupera banii pe care i-am dat? Multumesc anticipat pentru raspuns.

Intrebarea nr. 3787 din data: 28-09-2011 pusa de Samoilenco Alexandru :
·  am achizitionat recent o rulota auto inmatriculata in luna 12 in Romania, dar vreau sa o radiez, deoarece rulota nu se mai afla in tara.Ce acte trebuie sa intocmesc si cui trebuie sa ma adresez pentru a nu plati impozit pe aceasta.Multumesc



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3847 din data: 01-12-2011 pusa de MUSTEA VALERIA :
·  DEOARECE AM AVUT ACHITATA TAXA DE SALUBRIZARE PANA LA SFARSITUL ANULUI 2011, M-AM DUS LA DIRECTIA VENITURI,CAM.9 UNDE AM DEPUS O CERERE DE COMPENSARE PENTRU A TRANSFERA SUMA DE 62,5 LEI LA IMPOZIT TAXA AUTO CU NR.213903/30.08.2011 . TERMEN DE REZOLVARE 29.09.2011.IN DATA DE 30.08.2011 AM ACHITAT DIFERENTA 189,5 LEI PE CARE O DATORAM, DUPA CARE AFLU CA IN DATA DE 17.10.2011 AM PENALIZARI LA CEI 62,5 PLUS EXECUTARE SILITA IN VALOARE DE 5.75 LEI. PROBLEMA ESTE URMATOAREA ATATA TIMP CAT EU AM FOST CU PLATA LA ZI, IAR PERSONALUL ANGAJAT NU A AVUT TIMPUL NECESAR PT.A SE INCADRA SA-MI SOLUTIONEZE CEREREA DE CE EU TREBUIE SA SUPORT CHELTUIELILE DE EXECUTARE SILITA, DEOARECE D-VOASTRA ATI FOLOSIT BANII MEI, AM AVUT CALCULATA PENALIZARE PENTRU SUMA RESPECTIVA SI TOT EU TREBUIE SA SUPORT TAXA RESPECTIVA.MENTIONEZ CA M-AM ADRESAT INSTITUTIEI D-VOASTRA DAR RASPUNSUL A FOST CA SA ASTEPT SOLUTIA DE LA POLITIA ECONOMICA, DAR MA INTREB PESTE CATI ANI V-A AJUNGE SOLUTIA SAU ANUL VIITOR VOI FI OBLIGATA SA ACHIT O SUMA CARE NU IMI APARTINE?
Raspuns din data de 09-01-2012 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform evidentei fiscale, la data de 17.10.2011, doamna Mustea Valeria, cu domiciliul in Arad, str. Romul Ladea bloc 353, ap. 21, figura in evidenta fiscala cu obligatii de plata restante in suma de 63.75 lei, reprezentand impozit pe mijlocul de transport si accesorii aferente.
Potrivit prevederilor Titlului VIII din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, pentru aceste obligatii de plata s-a emis somatia si titlul executoriu nr. 32646/17.10.2011.
Conform art. 145 din O.G. nr. 92/2003, republicata, executarea silita incepe prin comunicarea somatiei, somatia fiind insotita de un exemplar al titlului executoriu.
Potrivit prevederilor art. 168 alin 1 din Codul de procedura fiscala, republicat, cheltuielile ocazionate cu efecutarea procedurii de executare silita sunt in sarcina debitorului.
Compensarea sumelor achitate in plus la taxa speciala de salubritate cu impozitul pe mijlocul de transport s-a realizat ulterior emiterii actelor de executare silita, dar cu data depunerii cererii de cempensare.
Prin urmare, accesoriile aferente impozitului pe mijlocul de transport au fost radiate odata cu efectuarea efectiva a compensarii, ramanand in sarcina debitorului doar cheltuielile de executare silita.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3812 din data: 19-10-2011 pusa de BURUIAN VIOREL CRISTIAN :
·  Va rog sa-mi comunicati care este temeiul legal in baza caruia dumneavoastra ma obligati sa achit mai intai amenda administrata de CTP fata de alte taxe (chiria pentru apartament). Mentionez faptul ca procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. 571 din 19.05.2011 a fost contestat in instanta si face obiectul dosarului nr. 11234/55/2011, aflat in faza de recurs. In consecinta, pana la ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti, eu nu doresc sa achit aceasta amenda.
Raspuns din data de 14-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale, ordinea stingerii datoriilor este urmatoarea:
“ a. sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat o esalonare la plata, precum si dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata in luna curenta din graphic sau suma amanita la plata, impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate
b. toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea vechimii. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare in plata, se aplica prevederile ar. 175 alin. 4*1…”
Deoarece, in cazul dumneavoastra a inceput procedura de executare silita, in ceea ce priveste obligatiile datorate bugetului local, ordinea stingerii datoriilor este cea reglementata de art. 169 alin 2 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003: “Creantele fiscale inscrise in titlul executoriu se sting cu sumele realizate conform alin 1, mai intai creantele fiscale principale, in ordinea vechimii, si creantele fiscale accesorii, in ordinea vechimii. Prevederile art. 115 alin 2 referitoare la ordinea vechimii sunt aplicabile in mod corespunzator”.
In ceea ce priveste procesul – verbal de constatare a contraventiei, conform art. 39 alin 2 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, “in vederea executarii amenzii, organele prevazute la alin. 1 vor comunica din oficiu procesul – verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, neatacat cu plangere in termenul legal, in termen de 30 de zile de la data expirarii acestui termen, ori, dupa caz, dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat plangerea, in termen de 30 de zile de la data la care hotararea a devenit irevocabila, astfel:
a. pentru sumele care se fac venit integral la bugetele locale, organelle de specialitate ale unitatilor administrative-teritoriale in a caror raza teritoriala domiciliaza cotravenientul persoana fizica sau, dupa caz, isi are domiciliul fiscal contravenientul persoana juridical…”
Astfel, in cazul in care procesul – verbal de contraventie a fost atacat, va solicitam sa va prezentati la organul fiscal cu dovada depunerii plangerii formulate impotriva acestuia, in vederea clarificarii situatiei.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3791 din data: 30-09-2011 pusa de Frentiu Titus-Paul :
·  Cine imi poate explica cum s-a modificat impozitul pe autoturisme la persoane fizice in Arad pentru anul 2010 si cum s-a calculat de catre primarie ? Intreb aceasta deoarece nu imi este clar felul in care am platit aceasta taxa si nu mi se pare normal sa fie marita retroactiv , adica dupa ce ai platit deja o taxa sa mai ai de plata caci cineva acolo sus se trezeste sa scumpeasca din urma ceva ?! Va dau exemplul meu la taxa auto pe masina personala Opel Vectra 2,2 am avut impozit pe anul 2009 suma de 396 ron iar pentru anul 2010 mi-a venit sa platesc deja marit la 480 ron . Am platit primul semestru 238 ron iar pentru cel de-al doilea mi-a venit hartie de la primarie sa platesc 242 ron . Cand am achitat-o am aflat cu stupoare ca s-a modificat taxa si am platit 636,03 ron pe tot anul , adica 156 ,08 ron mai mult decat am primit in scris ca am de plata .Nimeni nu mi-a explicat de ce trebuie sa dau acea suma in plus , cred ca era normal sa primesc si pentru acei bani o notificare sau ceva ! Anul acesta 2011 s-a marit taxa auto din nou , eu am de plata 789,57 ron , adica dublul taxei de acum un an si ceva . Vi se pare normal asa ceva cand legea prevazuta in Ordonanta Guvernului nr. 36/2003 republicata , art. 72 , arata CLAR ca taxa se poate mari pana la 50 procente si nu peste 100 .Cred ca mai sunt si alti proprietari de masini care asteapta o rezolvare si clarificarea situatiei , va multumesc pentru timpul acordat , cu respect Titus Frentiu .
Raspuns din data de 27-10-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In evidenta fiscala, dl. Frentiu Titus – Paul este inregistrat cu un autoturism marca Opel. Pentru anul 2010, impozitul pe mijlocul de transport a fost stabilit in suma de 475,5 lei, conform prevederilor art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, actualizata.
Impozitul se plateste semestrial in doua rate egale, pana la data de 31 martie si 30 septembrie. La data de 18.05.2010 s-a achitat suma de 249 lei reprezentand impozitul pe mijlocul de transport aferent semestrului I 2010 si majorari de intarziere aferente.
Incepand cu data de 01.07.2010, conform OUG nr. 59/2010, pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, au intervenit modificari in stabilirea impozitului pe mijloacele de transport cu capacitate cilindrica de peste 2001 cm3.
Potrivit art. 263 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, modificat prin OUG nr. 59/30.06.2010, in cazul oricaruia dintre autovehicule cu capacitatea cilindrica de peste 2001 cm3, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 de cm3 sau fractiune din aceasta suma corespunzatoare tipului mijlocului de transport.
Pentru autoturismele cu capacitate cilindrica intre 2001 cm3 si 2600 cm3 inclusiv, suma este de 72 lei/an/ 200 cm3 sau fractiune.
Astfel, pentru perioada 01.01.2010 – 30.06.2010, impozitul datorat pentru autoturismul Opel cu capacitate cilindrica de 2172 cm 3 apartinand domnului Frentiu Titus – Paul a fost in suma de 237.75 lei, iar pentru perioada 01.07.2010 – 31.12.2010, impozitul a fost stabilit potrivit art. 263 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in suma de 396 lei, rezultand un impozit pentru anul 2010 in suma de 633.60 lei.
Pentru anul 2011, impozitul pe mijlocul de transport este in suma de 792 lei.
In ceea ce priveste OG nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata, acest act normative a fost abrogat prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3788 din data: 28-09-2011 pusa de Caldare Dumitru :
·  Buna seara. Deoarece am platit salubritatea la inceputul anului pe intreg anul calendaristic si din luna august o platesc inca o data ca parte a cheltuielilor la asociatia de locatari, cum imi voi recupera banii pe care i-am dat? Multumesc anticipat pentru raspuns.
Raspuns din data de 03-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Domnul Caldare Dumitru, domiciliat in Arad, str. Mioritei nr. 38, bl. 180, sc. C, ap.15, figureaza in evidenta fiscala la data de 20.10.2011, cu suma de 62, 50 lei reprezentand taxa speciala de salubritate, achitata in plus la bugetul local.
Intrucat domnul Caldare Dumitru nu mai are alte obligatii de plata fata de bugetul local pentru anul 2011, acesta are posibilitatea de a depune o cerere in vederea restituirii acestei sume de plata achitata in plus, in conformitate cu prevederile art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, actualizata, cererea va fi insotita de o copie a actului de identitate, care se va depune la sediul Directiei Venituri, din Bdul Revolutiei nr. 97, camera 9.
De asemenea, contribuabilul mai poate opta pentru compensarea sumei achitate in plus cu obligatiile de plata care vor fi datorate de catre acesta, pentru anul 2012 la impozitul pe cladire.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3787 din data: 28-09-2011 pusa de Samoilenco Alexandru :
·  am achizitionat recent o rulota auto inmatriculata in luna 12 in Romania, dar vreau sa o radiez, deoarece rulota nu se mai afla in tara.Ce acte trebuie sa intocmesc si cui trebuie sa ma adresez pentru a nu plati impozit pe aceasta.Multumesc
Raspuns din data de 28-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In conformitate cu prevederile art. 261 alin.(l) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare „Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat în România datorează o taxă anuală pentru mijlocul de transport, cu excepția cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel"
La data de 21.10.2011, d-nul Samoilenco Alexandru nu are declarată la organul fiscal rulota, prin urmare nu plătește impozit pentru aceasta.
Pentru înregistrarea mijloacelor de transport în evidentele compartimentelor de specialitate ale autorităților administrației publice este necesară depunerea declarației fiscale în acest sens însoțită de o fotocopie de pe cartea de identitate, fotocopia certificată "pentru conformitate cu originalul" de pe contractul de vânzare-cumpărare, sub semnătură privată, contractul de schimb, factura, actul notarial (de donație, certificatul de moștenitor etc.), hotărârea judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau orice alt document similar.
Orice persoană care dobândește/transferă un mijloc de transport are obligația de a depune o declarație cu privire la mijlocul de transport la compartimentul de specialitate al



autorității administrației publice locale pe a cărei rază teritorială își are domiciliul/sediul/punctul de lucru în termen de 30 de zile inclusiv, de la dobândirea/înstrăinarea mijlocului de transport.
Impozitul pe mijloacele de transport se dă la scădere începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea sau radierea mijlocului de transport, în conformitate cu prevederile pct.118 lit.b) din H.G. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal -Titlul IX.
în conformitate cu prevederile pct.126 alin.(l) din H.G. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal -Titlul IX, în cazul înstrăinării mijlocului de transport, impozitul pe mijloacele de transport se dă la scădere pe baza actului de înstrăinare.
Prin urmare, după înregistrarea rulotei la organul fiscal, aceasta va putea fi radiată din evidențele fiscale începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea sau radierea acesteia.
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved